maandag 13 juni 2011

Volgende keer de snelweg

Op een zorgvuldig gewurgde dinsdagnacht

Smeekte mijn telefoon om aandacht

Ik weigerde eerst halstarrig

En volharde in de aanbidding

Van een alweer half-leeg glas wijn

En de telefoon hield aan

Ik denk wel een uur of drie

Tot ik treurig toegaf

Aan wie mijn aandacht dan ook wilde


Een warme stem gunde me enkele woorden

"Het spijt me

Dat je nooit heb geleefd.

Soms dacht ik

Dat je het probeerde

Maar altijd verdronk je weer

In je stille overtuiging

Dat jij zou slagen

Daar waar de rest had geleerd

De snelweg te pakken"



Ik kende de stem niet

En hoopte stiekem

Dat de stem ook mij niet kende

Maar de woensdag brak al aan

En in een enkele beweging

Was mijn half-lege glas

Alweer tot de rand gevuld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten